Facebook zou in juni zijn eigen video’s gaan presenteren.

Dat schrijft Business Insider op basis van bronnen die op de hoogte zijn van Facebooks plannen.

Facebook heeft in totaal vierentwintig programma's op de planning staan, die halverwege juni beschikbaar moeten komen. Daarnaast gaf het sociale platform nog andere programma-ideeën groen licht die later zullen verschijnen.

De programma’s worden in twee delen opgedeeld, stellen de bronnen. Het zou gaan om video’s met een groter budget en langere speelduur, maar er komen ook kortere filmpjes beschikbaar. Die korte video’s moeten dagelijks gemaakt worden voor minder geld.

Meer video

Facebook zou met zijn video's bijna twee miljard mensen kunnen bereiken. Andere grote techbedrijven investeren ook in eigen content. Onder meer Amazon, YouTube en Apple werken aan eigen video’s en series.

Volgens geruchten werkt Facebook ook aan een eigen app voor settopboxen als de Apple TV, waarin video's van het sociale netwerk worden getoond. Facebook zou zijn pijlen steeds meer op video richten. Zo biedt het platform al 360-gradenvideo’s en live-uitzendingen.