Instagram bekijkt aankoopmogelijkheid in advertenties

Instagram bekijkt of het mogelijk is gebruikers aankopen te laten doen via de advertenties in de app. Er worden daarvoor tests uitgevoerd.

Dat schrijft de site Digiday vrijdag op basis van bronnen binnen de reclame-industrie.

Bij sommige gesponsorde advertenties is sinds juni al een koopknop te vinden, maar Instagram wil nog een stap verdergaan.

Zo bekijkt het bedrijf of het mogelijk is de gebruiker binnen de app een keuzemenu te geven, waarna direct kan worden besteld. De gebruiker kan bijvoorbeeld kiezen uit een restaurantmenu of een selectie kledingstukken.

Force Touch

Ook bekijkt Instagram volgens de bronnen de mogelijkheden van Force Touch op de nieuwe iPhone. De gebruiker kan op die manier aankoopkeuzes maken zonder de app-pagina te verlaten.

In combinatie met betalingsdiensten van Apple en Samsung kunnen gebruikers mogelijk zelfs binnen de app met een druk op de knop afrekenen.

Instagram ontkent bezig te zijn met het testen van nieuwe advertentiemogelijkheden. Wel is het iets dat "in de gaten wordt gehouden", aldus Instagram tegen de site Slashgear.

Lees meer over:
Tip de redactie