Snapchat werkt aan een manier om adverteerders reclame te laten maken op de selfies van zijn gebruikers. 

Dat meldt de Financial Times vrijdag op basis van ingewijden.

Vorige maand introduceerde Snapchat al een nieuwe functie waarmee het mogelijk wordt om bewegende stickers over een selfie heen te plaatsen. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om een bewegende regenboog uit je mond te laten stromen. 

Snapchat zou nu ook met gesponsorde stickers komen. Snapchat zou de animaties zelf ontwerpen namens de merken. Er zou al grote interesse zijn getoond in de functie vanuit Hollywood. De functie zou worden geïntroduceerd tijdens Halloween, eind oktober. 

Tijdens 'piekdagen', zoals feestdagen, zou Snapchat tot 750.000 dollar vragen voor een gesponsorde sticker. Tijdens normale dagen zou de dienst bedragen tot 450.000 dollar vragen.

Snapchat ziet zijn gebruikersaantal nog altijd stijgen, maar draait volgens ingewijden flink verlies. De app is overigens pas in oktober 2014 begonnen met het uitbrengen van producten die omzet genereren, zoals advertenties. Voor die tijd had de app geen duidelijk verdienmodel.