Het Nederlandse bedrijf achter gelijknamig autodeelplatform Snappcar hoopt opnieuw 500.000 euro op te halen via een tweede crowdfundingcampagne.

Dat meldt Snappcar dinsdagochtend.

Het bedrijf haalde begin 2014 al eens ruim 560.000 euro op via de crowdfundingwebsite Oneplanetcrowd. De teller van de nieuwe inzamelingsronde staat inmiddels al op ruim 179.000 euro, dankzij een exclusieve ronde voor fans en relaties.

Zij hebben aan Snappcar een specifiek soort lening verstrekt, het gaat niet om donaties zoals bij crowdfundingwebsite Kickstarter. Deze achtergestelde converteerbare leningen kunnen worden omgezet in een aandeel in Snappcar zodra een investeerder een significant aandeel in de onderneming verwerft. Op die manier worden zij ook aandeelhouders.

Groei

Snappcar wil de 500.000 euro onder meer gebruiken om extra medewerkers aan te nemen die zich kunnen specialiseren op de Duitse en Deense markt, waar het naast Nederland ook actief is. Daarnaast wil het de naamsbekendheid van Snappcar in Nederland vergroten via reclamecampagnes en zo het aantal gebruikers vergroten.

Dat zijn er in Nederland, Denemarken en Duitland samen inmiddels ruim 100.000, die in totaal 15.000 auto's met elkaar delen.