Snapchat lokt Uber-technici met meldingen in app

Snapchat probeert technici bij andere techbedrijven zoals Uber weg te lokken met opvallende meldingen in de Snapchat-app.

Dat ontdekte Forbes. Snapchat heeft het beleid bevestigd.

Uber-medewerkers die aanwezig zijn op het hoofdkantoor van het bedrijf achter de populaire taxiapp krijgen in Snapchat een bijzondere toevoeging te zien. Zodra zij een foto nemen en door de filters swipen, komt er een uniek filter met een boodschap voorbij: "Word je gek van deze plek?" met daaronder een link naar de vacatures die momenteel open staan bij Snapchat.

Uber wilde niet reageren op het verhaal van Forbes, maar een woordvoerder van Snapchat erkent het bestaan van dergelijke filters: "Het zijn unieke en speelse manieren van het werven van personeel." Volgens het bedrijf worden de filters op "een handvol" locaties aangeboden. 

Snapchat is een communicatieapp waarmee gebruikers foto's en video's naar elkaar kunnen sturen en kunnen instellen hoe lang die zichtbaar zijn. Zo kan een foto naar een paar seconden weer verdwijnen. De app is vooral populair onder jongeren. Zo hebben meer Nederlandse jongeren Snapchat geïnstalleerd op hun smartphone dan Instagram of Twitter.

NUtech is sinds deze week ook actief op Snapchat. Wil jij de leukste video's en foto's van nieuwe gadgets, de redactie en persreizen ontvangen, voeg dan 'NUtechnl' toe.

Lees meer over:
Tip de redactie