
Linkedin vernieuwt iPhone- en Androidapps
De apps tonen meer beeld en hebben volgens het sociale netwerk een makkelijker navigeerbaar menu. Bovendien is de app naar het Nederlands vertaald.
Tomer Cohen, hoofd van mobiele ontwikkeling bij Linkedin, vertelt aan NU.nl dat 27 procent van alle bezoeken aan Linkedin inmiddels mobiel is. Bovendien gebruiken steeds meer mensen Linkedin dagelijks, in plaats van alleen als ze op zoek zijn naar een baan.
Daarom is de app opnieuw ontworpen met dagelijkse, korte bezoeken in gedachten.
Menu
Zo is er een nieuw linkermenu, dat zich automatisch aanpast op de voorkeuren van gebruikers. Wie bijvoorbeeld veel discussieert in groepen krijgt daar een link naar te zien, terwijl bij anderen links naar nieuws of vacatures verschijnen.
"Het kernprincipe is dat alle belangrijke functies één aanraking verderop zijn", zegt Cohen.
Om dit te bereiken kunnen mensen dit menu zelf nog verder aanpassen. Notificaties worden met een tekstballon links bovenin het scherm getoond.
Afbeeldingen
De nieuwsfeed, waar de app op opent, is ook compleet veranderd. Er worden meer afbeeldingen getoond en het is mogelijk om direct onder een statusupdate te reageren of te 'liken'.
Cohen zegt dat de app regelmatig geüpdatet zal worden. Zo staat er dit jaar een uitgebreidere zoekfunctie op het programma.
De mobiele redesign betekent volgens hem niet dat Linkedin zich nu alleen nog maar op mobiel richt. "We moeten gebruikers bedienen welk apparaat ze ook gebruiken."