De gemeente wil de regels rondom de verspreiding van huis-aan-huisblad City aan gaan scherpen. De krant bestaat voor 88 procent uit reclame en voor 12 procent uit journalistieke producties.

De eis voor een huis-aan-huisblad is dat minimaal 10 procent van de inhoud moet journalistiek zijn. City voldoet daar aan. De gemeente meent echter dat het blad, waarvan de inhoud voor 88 procent uit reclame bestaat, niet aangemerkt kan worden als huis-aan-huisblad.

Er zijn verschillende klachten binnengekomen bij de gemeente van bewoners met een ja-nee sticker. Sinds dit jaar mogen in Amsterdam folders alleen bij mensen door de brievenbus met ja-ja stickers. Huis-aan-huisbladen mogen echter wel door de bus bij mensen met een ja-nee sticker. Het blad wordt momenteel bij 300.000 huishoudens bezorgd.

De gemeente onderzoekt nu verschillende mogelijkheden om City aan te pakken. Zo bestaat er de kans dat er een handhavingsprocedure komt omdat City volgens de gemeente "niet het karakter van een huis-aan-huisblad heeft".

De gemeente overweegt om de definitie van huis-aan-huisblad aan te passen of om alle huis-aan-huisbladen in een 'opt-in systeem' te plaatsen. Geen sticker op de deur zou dan moeten worden opgevat als een nee-nee sticker.'