HvA-studenten willen dat er iets wordt gedaan aan de onveilige verkeerssituatie op de Wibautstraat en hebben daarom een open brief gestuurd aan de gemeente. De studenten stellen twee oplossingen voor: een 30 kilometerzone of een luchtbrug tussen het Wibauthuis en het Kohnstammhuis.

Aanleiding voor de brief is een ongeluk op het kruispunt op de Wibautstraat, waarbij een HvA-student gewond raakte. Volgens de studenten is de maat nu vol.

"Deze student stak over terwijl het stoplicht groen was en werd alsnog geraakt door een afslaand motorvoertuig. Naar aanleiding van dit ongeluk zijn er door onze fractie al vragen gesteld aan het bestuur van de Hogeschool van Amsterdam."

Het bestuur zou hebben aangegeven dat de vragen in het verleden al eens waren gesteld: "Echter is er tot nu toe veel te weinig gebeurd. We richten ons daarom nu ook tot de Amsterdamse gemeenteraad."

Luchtbrug

De studenten hebben twee voorstellen. De eerste is een luchtbrug tussen het Wibauthuis en het Kohnstammhuis. Dit zorgt ervoor dat studenten geen gebruik meer hoeven te maken van de oversteekplaats, wat zorgt voor een veiligere situatie. De tweede oplossing die de studenten aandragen is de invoering van een 30 kilometerzone.

De gemeenteraad heeft nog niet op de brief gereageerd.