Drie personen zijn maandag aan het begin van de avond gewond geraakt bij een brand in een woning aan de Botterstraat in Amsterdam-Noord. Zij hadden rook ingeademd.

Eén van hen is voor controle naar een ziekenhuis gebracht. De brand brak rond 18.30 uur uit in de keuken van de woning. De oorzaak was een vlam in de pan.

Bij de brand kwam veel rook vrij. Het vuur sloeg over naar de afzuigkap. De brandweer had het vuur snel onder controle. Met een overdrukventilator werd de rook uit de woning verdreven.