Makkelijker melden van gebreken openbare ruimte

De gemeente Alphen aan den Rijn heeft de procedure voor het online melden van een gebrek in de openbare ruimte verbeterd. Per 1 februari verloopt het online maken en afhandelen van een melding openbare ruimte een stuk simpeler.  

Een grote verandering in het maken van een melding is de opbouw en de lengte van het formulier. Ook kan een melder, indien gewenst, nu eenvoudiger foto's toevoegen bij een melding.

"De afhandeling van de melding gaat voortaan via minder schakels en de melder wordt beter op de hoogte gehouden wanneer de afhandeling meer tijd blijkt nodig te hebben. Zo gaat de afhandeling van een melding als een putdeksel verdwenen is, een riool verstopt is of er afval voor uw deur ligt, sneller en efficiënter", zo meldt de gemeente.

Daarnaast kunnen inwoners sinds kort ook een melding doen bij de gemeente door een Whatsappje te sturen naar 06-10406339.

De gemeente onderzoekt daarnaast de mogelijkheid van een meldingsapp, waarmee te zien is of er al eerder gemeld is, de locatie van de melding wordt getoond en waarmee een melder de voortgang kan volgen.

Lees meer over:
Tip de redactie