Marc Krimpenfort is de nieuwe centrummanager van het stadshart van Alphen aan den Rijn. Krimpenfort is aangesteld door de Stichting VOC (Verenigde Ondernemingen Centrum).

Krimpenfort moet de verbindende factor en coördinator voor alle activiteiten in het centrum van Alphen aan den Rijn worden.

"Als centrummanager behartig ik de belangen van alle partijen in het gehele BIZ-gebied", vertelt Marc Krimpenfort, die onder andere werkzaam is op de marketingafdeling van Van Os Tassen en Koffers. "Ik wil alle partijen -de gemeente, de verenigingen/stichtingen van het centrum, de winkeliers en de horeca- op een lijn krijgen. Alphen moet een echte winkelstad worden."

Coördineren

Het coördineren van activiteiten is een hoofdtaak van Krimpenfort. Verder houdt hij zich bezig met het promoten van het stadshart, het aansturen op een beter en goedkoper parkeerbeleid, het tegengaan van winkelleegstand en het verbeteren en verfraaien van het stadshart.

"Daaronder valt bijvoorbeeld ook het verwijderen van graffiti en van ongewenste externe reclame-uitingen. Winkeliers kunnen hierover bij mij aankloppen, waarna ik hen doorverwijs naar de juiste personen."

Activiteiten

Naast de geplande activiteiten, zoals Luilak en Ladies Night, staat voor Pasen 2018 'Alphen bloeit' op het programma en is er in juni een Romeins weekend. "De draaiboeken daarvan zijn al bijna klaar. Door alle krachten te bundelen zorg ik dat ze centrumbreed uitgevoerd worden. Zo worden het feestjes voor zowel consument, als winkelier, als horecaondernemer."

Winkelen is enorm veranderd, aldus Krimpenfort. "Je gaat niet alleen maar boodschappen doen, je doet ook even een drankje of een lunch als je de stad ingaat. De horeca is een enorme toegevoegde waarde van het centrum geworden. En aangezien de consument het centrum ervaart als ee geheel, moet je dus alle neuzen dezelfde kant op krijgen."