Gewonde na zoektocht naar gaslek met aansteker

DEN HAAG - Een Hagenaar heeft maandagavond ernstige brandwonden in zijn gezicht opgelopen, nadat hij met een brandende aansteker op zoek was gegaan naar een gaslek in zijn huis. Dat liet de brandweer weten.

De bewoner van de Juliana van Stolberglaan rook tijdens het eten een gaslucht en belde daarop met het storingsnummer van het energiebedrijf. Toen bleek dat het lek in een deel van de installatie zat dat niet onder de verantwoordelijkheid van het bedrijf viel, raadde de onderneming hem aan contact op te nemen met een erkend gasinstallateur.

De man ging daarop echter met een brandende aansteker in de hand zelf op zoek naar het lek. Toen hij de deur van de oven opende, ontbrandde het gas met een steekvlam in zijn gezicht. Het slachtoffer werd met ernstige brandwonden in zijn gezicht en met ademhalingsklachten overgebracht naar het ziekenhuis.

Tip de redactie