Britse leraren ergeren zich aan 'Axe-effect'

LONDEN - Britse leraren halen hun neus op voor het 'Axe-effect'. Ze beklagen zich en masse over het overmatig gebruik van dit merk deodorant door tienerjongens die denken dat ze onweerstaanbaar worden voor meisjes.

Volgens het Britse persbureau PA is de deolucht in sommige klassen niet meer te harden. Soms is lesgeven alleen mogelijk nadat de ramen zijn geopend.

Het succes van de deo, die in Groot-Brittannië Lynx heet, is vooral het gevolg van een reclame met Hollywoodster Ben Affleck die met een "klikkertje" telt hoeveel vrouwen voor hem vallen. Hij wordt vervolgens overtroffen door een slungelige tiener die de deo gebruikt en veel meer "kliks" heeft.

De voorzitter van de NUT, de Britse docentenvereniging, verklaarde dat de enorme lucht van deodorant in de klassen ook weleens schadelijk voor de gezondheid kan zijn. Maar hij voegde eraan toe dat "een van de vreugdes van dit vak het meebeleven van hobby's van tieners" is.

Een zegsman van Unilever, die de deo's maakt, noemde de ontwikkeling op Britse scholen "fascinerend".

Tip de redactie