AMSTERDAM - Zelfgestookte drank waaraan giftige methylalcohol was toegevoegd heeft het leven gekost aan dertien bezoekers van een feest in Etawah in het noorden van India. Ten minste vier anderen zijn blind geworden.

Vlak nadat de drank was geserveerd werden de gasten ziek. Van de dertien dodelijke slachtoffers stierven er vier in hun slaap. Zes mensen zijn in het ziekenhuis opgenomen. Waarschijnlijk was aan de drank methylalcohol toegevoegd om de mix extra sterk te maken.

Etawah ligt in de provincie Uttar Pradesh, een van de armste gebieden van het land.