AMSTERDAM - Een jongetje van vier maanden is in de Franse plaats Beauchamp door uitdroging gestorven omdat zijn ouders hem per ongeluk op de achterbank van de auto hadden achtergelaten, zo meldt de Telegraaf.

Het echtpaar, dat in een café werkt, was het jongetje helemaal vergeten uit de auto te halen. Pas toen het tijd werd voor een flesje, kwamen de man en de vrouw achter de dramatische vergissing.

Na ruim 2,5 uur in de volle zon bleek de baby te zijn overleden door de hitte.

Ook in Nederland

Ook in Nederland vergeten mensen hun baby uit de auto te halen.De politie in Amsterdam heeft dinsdag een baby van de verstikkingsdood gered.

Het vier maanden oude kindje lag in een afgesloten voertuig dat geparkeerd stond op de Nieuwezijds Kolk in het centrum. De buitentemperatuur was op dat moment 33 graden Celsius.

Omdat het kind rood was aangelopen en nergens meer op reageerde, alarmeerden buurtbewoners de politie. Agenten braken de wagen open en koelden de baby met natte doeken tot het kind bijkwam en een normale kleur kreeg. De ouders bleken beiden in een coffeeshop te zitten. De politie maakte proces-verbaal op.