DEVENTER - In sport- en recreatiecentrum De Scheg in Deventer is zondagmorgen een ventilatiekoker van het plafond gestort. Het ongeval gebeurde in het wedstrijdbad. Volgens een woordvoerder van De Scheg raakte niemand gewond.

Direct nadat de koker van ruim vijf meter lang naar beneden was gekomen op de zijkant van het bassin, werd het wedstrijdbad ontruimd. Op dat moment waren daar ongeveer vijftig mensen aan het zwemmen. Elders in het sport- en recreatiecentrum bevonden zich nog honderden andere gasten. Volgens de woordvoerder was er geen sprake van paniek.

De oorzaak van het ongeluk ligt in de draadeinden van de ophanging van de koker. Daar was volgens de woordvoerder een aantal bouten afgebroken. Onderzoek moet duidelijk maken waardoor die bouten waren verzwakt.