LONDEN - De vijf jaar oude Jordan Willet uit het Engelse plaatsje Dawley kreeg de schrik van zijn leven toen er bij het ontbijt geen cornflakes uit de doos Golden Puffs kwamen, maar een zestig centimeter lange slang. Sinds het gebeurde - maandag - heeft hij geen hap meer gegeten, vertelde zijn moeder aan Britse media.

"Hij deed het pak open en toen kwam er een slang uit. Hij dacht dat het een cadeautje was. Gelukkig stond ik achter hem", zei de 23-jarige Theresa Willett. Nadat ze even verlamd was van schrik, greep ze in. "Ik gilde. Ik pakte hem de doos af en plakte die dicht met plakband." Onderzoek door een deskundige maakte duidelijk dat het om een niet-giftige slang ging, een rattenslang. Het dier, dat leeft van muizen en vogels, bleek in goede gezondheid te verkeren.

De supermarkt waar moeder Willett de cornflakes had gekocht stelt een onderzoek in.