Ronald McDonald zet kinderen aan tot fitness

WASHINGTON - McDonald's, beroemd om zijn hamburgers en Franse frietjes, stuurt zijn roodharige clown Ronald McDonald naar Amerikaanse basisscholen om fitness bij de kinderen te promoten. De actie maakt deel uit van de collectieve campagne in de Verenigde Staten om het overgewicht van kinderen aan te pakken.

Ronald is de "ambassadeur voor een actieve, evenwichtige levensstijl" geworden, meldde The Washington Post vrijdag op zijn website.

De krant citeert woordvoerders van het fastfoodconcern. De mededeling kwam in de week dat twee New Yorkse tieners in hoger beroep gaan in een proces tegen McDonald's. Zij verwijten het concern dat ze dik zijn geworden doordat het de gezondheidsrisico's van zijn voedsel heeft verzwegen.

Ronald McDonald heeft in het verleden al scholen bezocht om kinderen voor te lichten over onder meer veiligheid op de fiets en het belang van lezen en schrijven. Nu gaat hij lichamelijke activiteit promoten. "Geen voedsel, maar plezier en activiteit: de McDonald's-belevenis", zei een woordvoerder tegen de krant.

Tip de redactie