SCHOONHOVEN - Een baby is in de nacht van vrijdag op zaterdag rond middernacht om het leven gekomen door een uitslaande brand in een woning aan de H. A. Schreuderstraat in Schoonhoven. Het kind lag op de bovenverdieping te slapen.

De brand werd vrijdagavond even voor 23.00 uur gemeld door de vader van het kind. Die was naar de buren gesneld om daar in paniek de brandweer te waarschuwen.

Op het moment dat de brandweer ter plaatse kwam, stond de bovenverdieping van de woning in lichterlaaie. Na ongeveer veertig minuten was het vuur zodanig bedwongen, dat het de brandweer lukte de woning binnen te gaan en de baby naar buiten te brengen. Hulp mocht echter niet meer baten.

De bovenverdieping van het huis is uitgebrand en een naastgelegen woning heeft lichte rookschade opgelopen. De oorzaak van de brand is onbekend. Buiten de baby en de vader was er niemand in het huis aanwezig.