ZWOLLE - Bij een brand in een verzorgingstehuis in Zwolle is zondagavond een 81-jarige vrouw overleden. Uit voorzorg zijn tijdens de brand dertig inwoners van het tehuis geëvacueerd, meldde de politie.

De brand brak rond kwart voor elf 's avonds uit op de kamer van de 81-jarige vrouw in een verzorgingscentrum aan de Esdoornstraat in Zwolle. De eerste en tweede verdieping van de vleugel waar brand was, werden ontruimd. Bij binnenkomst van de brandweer op de kamer bleek de vrouw in haar stoel te zijn overleden.

De brandweer had de middelbrand kort na de melding onder controle. De politie vermoedt dat de vrouw een sigaret op haar kamer is gaan roken en daarbij in slaap is gevallen.