NOORD BEEMSTER - Een medewerker van energiebedrijf Nuon is zaterdagochtend rond half vijf in Noord Beemster geëlektrocuteerd tijdens werkzaamheden aan een elektriciteitshuisje aan de Oosthuizerweg. De man overleed ter plekke. Dat meldt de politie.

De man was na een grote storing met een collega aan de slag gegaan om die storing te verhelpen. Na een klap in het huisje viel de man dood neer. Medewerkers van de ambulance hebben nog geprobeerd om het slachtoffer te reanimeren. Zijn collega bleef ongedeerd.

Het is nog niet duidelijk wat de oorzaak van het ongeluk is. De politie en medewerkers van Nuon zijn ter plekke. Meer bijzonderheden over het slachtoffer zijn nog niet bekend.