LONDEN - Een chauffeur van de Britse koninklijke familie heeft twee journalisten van het tabloid News of the World toegang verschaft tot Buckingham Palace in Londen. De krant meldde zaterdag dat de verslaggevers zelfs even in de Bentley van Elizabeth mochten zitten.

De journalisten hadden zich voorgedaan als rijke zakenlui uit het Midden-Oosten en de chauffeur 1000 pond (1135 euro) gegeven. Een woordvoerder van Buckingham Palace zei tegen de BBC dat het verhaal van de journalisten wordt onderzocht.

Het is allerminst de eerste keer dat de beveiliging van Buckingham Palace niet waterdicht blijkt. Al in 1982 stapte een werkloze man via de regenpijp de slaapkamer van koningin Elizabeth binnen.

In 2003 verschafte een verslaggever van The Daily Mirror zich toegang tot de koninklijke familie als 'undercover-lakei'.