RIJSWIJK - Na de hausse van negatieve publiciteit over Antilliaanse jongeren is het volgens bankier Gregory Elias tijd om te laten zien dat er ook veel positiefs valt te melden over deze groep Nederlanders. Elias, directeur van Mees Pierson op Curaçao, plaatste daartoe zaterdag paginagrote advertenties in De Telegraaf en in een reeks regionale dagbladen.

De advertentie heeft als onderschrift 'Antilliaanse jongeren mogen er zijn'. "Wij, Antilliaanse jongeren, balen ervan dat onze prestaties overschaduwd worden door ontoelaatbaar gedrag van een klein deel van onze landgenoten", aldus de begeleidende tekst.

"De meeste Antilliaanse jongeren werken wél op een goede manier aan hun toekomst. Zo zijn er in Nederland méér dan tienduizend Antillianen werkzaam in de gezondheidssector".

De imago-campagne is volgens Elias in De Telegraaf een privéactie, waar zijn werkgever niets mee te maken heeft. De Antilliaanse stichting Bon Intention (goede bedoeling) draait op voor de kosten. Die bedragen tienduizenden euro's.