DEN HAAG - Tientallen bewoners van een flatgebouw aan de Treublaan in Den Haag brengt de komende dagen elders door, omdat ze zonder verwarming zitten.

Het ketelhuis van de flat raakte zwaar beschadigd doordat een stuk muur erop viel. Dat heeft een woordvoerder van de brandweer vrijdag gezegd.

Een stuk metselwerk van ongeveer 10 bij 5 meter raakte vrijdagmiddag los van het flatgebouw en viel op het ketelhuis dat op een parkeerdek boven een winkelcentrum staat.

Daardoor ontstond een gasbrand. De brandweer was het vuur rond half vijf meester.

Niemand raakte gewond door het vallen van het stuk muur of de brand. Het is onduidelijk waardoor het metselwerk losraakte.

Bewoners

In totaal zitten ongeveer tweehonderd bewoners zonder gas (verwarming) en warm water.

De brandweerwoordvoerder schat dat ongeveer de helft ervoor kiest thuis te blijven. De anderen gaan naar familie, vrienden of een hotel.

Winkels

De brandweer ontruimde tijdelijk een aantal winkels onder het parkeerdek, waaronder een filiaal van Albert Heijn en het kantoor van een makelaar, uit voorzorg ontruimd.

De omgeving blijft afgezet. Aan het flatgebouw zijn voor zover bekend verder geen beschadigingen. De muur is stabiel.