MOSKOU - TVS, de laatste onafhankelijke televisiezender in Rusland, is sinds zondagmorgen niet meer via de kabel te zien. Dat heeft het Russische ministerie van Informatie gemeld, aldus het persbureau Itar-Tass.

Het departement stelde dat TVS grote financiële problemen had en daarom van de kabel is gehaald ten gunste van een sportkanaal. Volgens journalisten van TVS wilde het Kremlin van de onafhankelijke zender af.

Kritiek

TVS was door een groep Russische zakenlieden opgericht ter vervanging van TV6, een zender die grotendeels in handen was van de in ballingschap levende miljardair Boris Berezovski. TV6 werd door de Russische autoriteiten uit de lucht gehaald, omdat het geen winst zou maken. De zender uitte soms scherpe kritiek op de Russische regering.