LONDEN - Kinderen kunnen ernstige allergische reacties krijgen van het eten van kiwi's. Dat blijkt volgens de Britse ochtendkrant The Times uit nieuw onderzoek van een ziekenhuis in Southampton. Specialist Jane Lucas onderzocht 300 mensen, onder wie kinderen. Allergische reacties, waaronder ook shocks, kwamen vooral voor bij kinderen onder de vijf.

De Britse voedingsautoriteiten, de Food Standards Agency, hebben ouders intussen gevraagd alert te zijn. Lucas tekent in de krant aan "dat de meeste kinderen geen problemen zullen hebben na het eten van de vrucht". "Het is zoiets als met een pinda-allergie. Je moet er gewoon bedacht op zijn."