AMSTERDAM - Op donderdag rond 23.00 uur hebben vijf mensen in een woning aan de Hygieaplein in Amsterdam een koolmonoxidevergiftiging opgelopen. Vier van hen zijn naar het ziekenhuis gebracht, waaronder twee kinderen. Dat heeft de brandweer gemeld.

Het ambulancepersoneel was als eerste ter plaatse en constateerde een hoge concentratie koolmonoxide in de woning. De brandweer heeft kort daarna alle gastoevoer in de woning afgesloten.

Oorzaak van de verhoogde concentratie koolmonoxide was de slechte afvoer van een kachel in de woning.