PHOENIX - Een drie maanden oude baby is gedood door mieren, toen ze in een wieg lag te slapen. Dat heeft de politie van de Amerikaanse stad Phoenix dinsdag gemeld. Het kind was in bed gelegd door haar oppas. Toen die na een half uur ging kijken of alles goed was, was het kind bedekt met zwarte mieren en had ze ernstige ademhalingsproblemen.

De baby Autumn White had honderden mierenbeten op haar benen en haar keel was gezwollen. Volgens de politie is ze waarschijnlijk gestikt na een allergische reactie op het mierengif. "Een kind van die leeftijd kan dat gif waarschijnlijk niet verwerken."