Vier mensen vergiftigd door koolmonoxide

VOORBURG - Vier medewerkers van een schoonheidssalon in Voorburg zijn vrijdagochtend in het ziekenhuis beland na het inademen van koolstofmonoxide.

Die was volgens de Zuid-Hollandse brandweer vrijgekomen uit een slecht functionerende cv-ketel. Geen van de aanwezige klanten ademde het schadelijke gas in.

Rond 09.45 uur kreeg de brandweer een melding dat in de beautysalon aan het Oosteinde een gaslucht was geroken. Na metingen bleek volgens een woordvoerder van de brandweer dat een grote schadelijke hoeveelheid koolstofmonoxide aanwezig was in de ruimte waar de cv-ketel staat.

De vier medewerkers moesten voor behandeling naar het ziekenhuis. De brandweer heeft de salon verboden de cv-ketel nog langer te gebruiken.

Tip de redactie