MAARHEEZE - Bij Philips Lighting in Maarheeze (Noord-Brabant) heeft donderdagochtend voor de tweede keer deze week brand gewoed. In het gebouw ontplofte een vat met aluminiumpoeder.

Door de steekvlam raakten enkele grote vaten met butylacetaat in brand. De brand was kort en hevig, meldde de brandweer. Drie medewerkers kwamen met de schrik vrij.

De brand woedde in hetzelfde gebouw als in de nacht van maandag op dinsdag en had daar indirect mee te maken, legde de brandweercommandant uit.

De producten uit de ene ruimte moesten worden opgeruimd en stonden daarom in de andere ruimte. Er zijn volgens de brandweer nauwelijks gevaarlijke stoffen vrijgekomen.

Onduidelijk

De explosie vond plaats rond 10.30 uur. De brandweer rukte massaal uit en had de brand snel onder controle. Hoe de ontploffing kon ontstaan is nog onduidelijk.

Brand Philips Maarheze