DEN HAAG - Op de derde etage van het Tweede Kamergebouw heeft donderdag rond 13.00 uur korte tijd brand gewoed in de spoelkeuken en de vuilnisopslag. Een medewerker van de Tweede Kamer ontdekte de brand. De brandweer was de brand na een kwartier meester, aldus een woordvoerder.


Foto: Peter van Zetten l Brandweer was de brand snel meester

Bekijk video

In verband met de brand werd de Tweede Kamer donderdagmiddag ontruimd. Ongeveer tweehonderd mensen moesten het gebouw verlaten. Zij konden rond 14.30 uur terugkeren, nadat de brandweer het gebouw had geventileerd.

Ademhalingsproblemen

Vijf personen hadden ademhalingsproblemen doordat ze rook hadden ingeademd. Zij zijn nagekeken door medisch personeel en hun mankeert niets.

De brand is ontstaan in een container. De oorzaak is nog onbekend. De keuken heeft vooral waterschade opgelopen. Hoe groot de schade is, kon de zegsman niet vertellen.