Wij kennen Irmscher vooral van tuning en accessoires voor Opel. Het merk maakt echter ook een auto onder eigen merknaam. Dat is al sinds jaar en dag de 7, die debuteert in een elektrische versie.

Het zal geen verrassing zijn dat de basis van de Irmscher 7 wordt gevonden bij de klassieke Lotus Seven. Zo’n lichte sportauto leent zich bij uitstek voor elektrificering. Op de Autosalon van Genève debuteert de Irmscher Selectra concept. Dat is een voorbode van een elektrische Irmscher.

Irmscher claimt dat de gewichtsverdeling door de elektromotor het en het batterijenpakket sterk lijkt op die van een auto met middenmotor. De krachtbron heeft een vermogen van 238 pk en een maximale trekkracht van 800 Nm. De actieradius is tweehonderd kilometer.

De techniek is geschikt gemaakt voor het gebruik op het circuit. Daarvoor worden batterijen en elektronica door vloeistof gekoeld. Die accu’s zijn van het type Lithium IJzer Fosfaat en van het nieuwste generatie. De fabrikant claimt dat die enkele duizenden keren kan worden opgeladen.

Irmscher maakt er geen geheim van om deze technologiedrager in serie te gaan produceren. Wanneer de Irmscher Selectra op de markt verschijnt, zal die rond de 90.000 euro kosten.

Vraag nu een proefrit aan via AutoWeek