In de jaren vijftig kwam het fenomeen supermarkt op in Nederland. Veel ketens uit de beginjaren zijn inmiddels opgegaan in grote ketens die met elkaar strijden om de gunst van de consument.

Een groot deel van je maandelijkse kosten wordt gevormd door de dagelijkse boodschappen. Supermarkten hebben dus een behoorlijke invloed op wat je overhoudt. Er woedt een felle concurrentiestrijd tussen de supermarktketens, wat leidt tot concurrentie op de winkelprijs.

Grote ketens
Waren vroeger in Nederland nog allerlei kleinere supermarktketens te vinden, in de laatste tien jaar zijn veel bedrijven in deze markt gaan samenwerken of in elkaar op gegaan. Zo nam Jumbo in 2011 supermarktketen C1000 over. Inmiddels is nog maar een paar procent van de winkels zelfstandig. De grote concerns proberen elkaar te beconcurreren op prijs. Ondanks de redelijke omzetcijfers kunnen de grote concerns mede door de lage marges er niet voor zorgen dat je bij de kassa van de lokale super opeens veel minder hoeft af te rekenen.

Korting op favoriete producten
Wie in de supermarkt minder geld wil besteden, zal zelf op zoek moeten gaan naar de beste prijzen. Dat kan door media te raadplegen zoals de supermarkttest van tv-programma Kassa of door zelf folders te lezen. Nog effectiever is met de smartphone in de hand op zoek gaan naar aanbiedingen. Met de gratis app en op de site van SCOUPY kun je zelf je favoriete merken, producten en aanbieders volgen. De dienst waarschuwt je vervolgens als deze artikelen daadwerkelijk in de aanbieding zijn, en waar.

Ook helemaal gratis kennismaken met producten is mogelijk met de SCOUPY-dienst. Tijdens de SCOUPY Cashback Parade worden verschillende producten tegelijk volledig vergoed. Waar je de artikelen koopt, maakt niet uit. Via de website of de SCOUPY-app wordt de kassabon gemakkelijk ingediend en vul je je persoonlijke gegevens éénmalig in. SCOUPY stort het volledige aankoopbedrag vervolgens binnen twee werkdagen terug. 

De SCOUPY Cashback Parade loopt tot en met 24 februari 2015.