Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Maandag 29 mei 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Smartphone

Twee redenen waarom contentmarketing zo doeltreffend is

Gesponsord door

08 okt 2015 om 09:05Update: 8 jaar geleden
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
Op NU.nl worden dagelijks miljoenen mensen bereikt met het laatste nieuws. Als adverteerder kan het zeer effectief zijn om via  content marketing aanwezig te zijn op NU.nl.

Gebruik daarvoor de smarticle, een gesponsord artikel op NU.nl. Hiermee is het mogelijk om met verschillende doelstellingen mooie resultaten te boeken. Twee voorbeelden waarbij de smarticle met succes werd ingezet.

1. De juiste boodschap: leads genereren

Foto: Secret Escapes

Anders dan de bekende vormen van branded content, kan je bij een smarticle op NU.nl heel specifiek je boodschap of activatie overbrengen. Zeer doeltreffend om bijvoorbeeld leads te genereren.

Secret Escapes regelt voor haar leden exclusieve prijzen voor luxe en zorgvuldig geselecteerde vier- en vijfsterrenhotels en reizen wereldwijd. Secret Escapes wilde dat zo veel mogelijk mensen zich aanmelden om lid te worden, het liefst via NU.nl. NU.nl plaatste een smarticle waarin deze boodschap zo duidelijk mogelijk overkwam. Kop: Betaalbaar en luxe vakantie vieren en in de tweede alinea de oproep om je gratis aan te melden.

Resultaten smarticle Secret Escapes

  • In 24 uur 13 miljoen contactmomenten

  • De smarticle werd ruim 61.000 keer gelezen

  • Meer dan 3.000 aanmeldingen voor de nieuwsbrief

  • Met tot nu toe 13 boekingen was de smarticle zeer succesvol

  • Time on site: 40 seconden.

Bekijk hier het smarticle.

2. De juiste positie, locatie en context: informeer en inspireer

Foto: I Love Health

NU.nl kan een plek aanbieden binnen haar apps en responsive website waar je zeker weet dat je content relevant is. Je kan je smarticle zelfs op één bepaalde locatie tonen. Samen met de adverteerder wordt bepaald waar de smarticle zichtbaar is. Je kunt als merk je doelgroep informeren of juist inspireren met tekst, foto, video of andere vormen van content.

Bij de rubriek Lifestyle lees je al het nieuws over onder andere Gezondheid en Eten & Drinken. Fashionchick had 10 do's en dont's voor een strakke buik en wilde hiermee het domein sporten en sportkleding claimen. De smarticle werd op de voorpagina onder Lifestyle getoond, waardoor Fashionchick veel direct en indirect verkeer kreeg.Contact

Resultaten smarticle Fashionchick

  • In 24 uur 14 miljoen contactmomenten
     
  • De smarticle werd ruim 173.000 keer gelezen
     
  • Time on site: 1.26 minuten.

Bekijk hier het smarcle.

Contact NU.nl

Benieuwd hoe wij je verder kunnen helpen met contentmarketing? Bel of mail gerust met Stefan Smit, Commercieel manager NU.nl, stefan@nu.nl of 0620611434.

Beeld: 123RF
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail

Aanbevolen artikelen

Net binnen

  • 16:36
    Afzwaaiende Kalma helpt Twente Vrouwen aan Eredivisie Cup in thriller tegen Ajax
  • 16:33
    VideoChauffeur en passagier schieten op elkaar in rijdende bus in VS
  • 16:22
    Djokovic heeft tiebreak nodig bij eerste stap in jacht op derde Roland Garros-titel
  • 15:44
    Oranjeafvaller Frimpong bedankt voor EK met Jong Oranje: 'Erg jammer'

Meest gelezen

  • 1
    Pakketje ophalen bij de buurtwinkel? Winkelier zit ermee in zijn maag
  • 2
    Mogelijk in Spanbroek ontvoerde man liep op sokken, politie deelt nieuwe foto
  • 3
    Geen verzoenende woorden van Erdogan in aanloop naar nieuwe regeerperiode
  • 4
    Grootouders reizen stad en land af om op kleinkinderen te passen
  • 5
    Koeman passeert Cillessen en Ajax-trio bij Oranje voor Nations League-eindronde
  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Privacy instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker
  • Privacy instellingen

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden