Een sterk netwerk opent deuren naar nieuwe opdrachtgevers die anders gesloten blijven. Een mooie plek om aan je netwerk te bouwen is op een zakelijk evenement. 

Met onderstaande tips maak je tijdens een zakelijk evenement zéker nieuwe connecties voor je bedrijf.

1. Doe mee aan een ondernemerswedstrijd

Schrijf je voor 30 september in voor het Oranje Handelsmissiefonds (OHMF) en kom via het internationaal netwerk van de initiatiefnemers – ING, KLM, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland – aan tafel bij de juiste personen.

2. Weet wat wil je bereiken

Waarom bezoek je het evenement? Het praat makkelijker op een netwerkevent als je vooraf je doel bepaalt. Door te praten over wat je bezighoudt en wilt bereiken, komt het gesprek vanzelf op gang.

3. Maak gebruik van het netwerk van jouw netwerk

Een netwerk van tien leden geeft je toegang tot honderden namen. Probeer er tijdens het event achter te komen hoe je gebruik kunt maken van je nieuwe contacten, maar ook van zijn netwerk. Een verre kennis kan waardevoller zijn dan een goede vriend.

4. Grijp een kans als je ‘m ziet

‘Contacten zijn contracten’, in de woorden van Rob Marcus van Arte Viva, een van de prijswinnaars van het OHMF uit 2015. Dus geef een leuke ontmoeting gelijk een follow-up, al is het maar een kort krabbeltje via de e-mail. Laat geen kansen liggen.

5. Bouw vertrouwen op

Zakendoen is gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Maak daarom voldoende tijd voor je branche-, ondernemers- en vriendenclubs, zodat je relaties op kunt bouwen.

Netwerken begint hier

Wil jij je ondernemersnetwerk vergroten en internationaal doorbreken? Doe mee met het Oranje Handelsmissiefonds en schrijf je voor 11 oktober in.

Dit kun je winnen: je wordt een jaar lang geholpen bij het realiseren van je internationale ambities, krijgt toegang tot het internationale netwerk van de partners van het fonds, wordt persoonlijk begeleid en mag mee op handelsmissie. Waar wacht je nog op?