'Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen' is een oud Nederlands spreekwoord. De betekenis: een relatie tussen twee personen met een ander geloof kan niet werken. Vandaag de dag zou je daar onder meer nog cultuur, gender of perspectief aan toe kunnen voegen.

Maar wat slaapspecialist Emma – The Sleep Company betreft is dit spreekwoord behoorlijk achterhaald. Sterker nog, twee geloven op een kussen gaan meer dan prima samen.

Gevarieerde thema's

De campagne bestaat uit twee video's waarin twee koppels met uiteenlopende identiteiten te zien zijn die volgens het eerdergenoemde spreekwoord niet bij elkaar zouden passen: Roos en Rosa en Nine en Shamir, die samen een zoontje hebben, Zion.

In de video's voeren de koppels eerlijke gesprekken met elkaar in bed. Thema's als racisme en ouderschap passeren de revue. Ook bespreken ze elkaars verschillen en hoe ze het beste uit zichzelf halen dankzij de ander. Zo vertelt Rosa dat ze het heel fijn vond dat Roos bij haar sliep in een periode dat ze het wat moeilijker had: "Ik heb juist het gevoel dat wij elkaar dingen kunnen laten zien." En is Nine anders naar Shamir gaan kijken sinds de kleine er is: "Meteen zo’n goede energie die daar was."

Emma - Awaken Your Best with Roos & Rosa
1
Emma - Awaken Your Best with Roos & Rosa

Bekijk onderaan de pagina het gesprek tussen Nine & Shamir.

Verrijking van maatschappij én bedrijfscultuur

Met de campagne wil Emma op een positieve manier benadrukken dat contact met verschillende mensen met een ander perspectief de maatschappij én een bedrijfscultuur verrijkt. Dit laatste merkt Emma zelf ook. Bij Emma werken mensen (Emmies) uit meer dan 65 landen, allen met hun eigen individuele culturele, religieuze en educatieve achtergrond, mindset en perspectief, die worden beoordeeld op zijn of haar persoonlijke impact om bij te dragen aan het verbeteren van de slaap van mensen.

"Emma is een internationaal bedrijf waar mensen uit verschillende landen, met verschillende culturen, religies, opleidingsachtergronden, gender en perspectieven met veel plezier samenwerken. Als bedrijf zijn we daar trots op én merken we hoe belangrijk die verschillende perspectieven en achtergronden zijn voor de enorme groei die Emma doormaakt. Sterker nog, diversiteit is een van de belangrijkste pijlers voor het internationale succes van Emma," aldus Henk Waninge, Country Manager Nederland bij Emma – The Sleep Company.

Het beste uit elkaar halen

De campagne 'Awaken your best' sluit naadloos aan bij de nieuwe brandvisie die Emma eerder dit jaar lanceerde, waarbij Emma mensen helpt om het beste in zichzelf naar boven te halen. Met deze campagne wil de slaapspecialist mensen inspireren om elkaar te accepteren voor wie ze zijn en elkaars verschillen juist te omarmen. Zo haal je het beste potentieel uit elkaar en uit jezelf. Net zoals een goede nachtrust bijdraagt om het maximale uit jouw dag te halen.

Benieuwd hoe Emma – The Sleep Company met hun producten je helpt aan een goede nachtrust? Neem dan een kijkje op hun website.

Emma - Awaken Your Best with Nine & Shamir
1
Emma - Awaken Your Best with Nine & Shamir