Zo werd deze brillenwinkel beter online vindbaar

Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw website vinden? Het is een veel voorkomende vraag waar lokale ondernemers mee worstelen. Edwin, eigenaar van een brillenspeciaalzaak, heeft zijn antwoord gevonden.

Kijk op Ogen is een modern ingerichte optiek in het centrum van Moordrecht. Hoewel optometrie veelal een medisch beroep is, vindt eigenaar Edwin het veel leuker om zich te richten op zijn klanten zelf en hoe hij en zijn team hen het beste kunnen helpen. Die fysieke service en klantgerichtheid is ook online terug te vinden op de website van de winkel.

Online etalage

"Wanneer iemand ons gevonden heeft, proberen we een voorproefje van de winkel te geven", aldus Edwin. Zo kunnen bezoekers op de website een foto van zichzelf uploaden om digitaal brillen te passen. Op deze manier kunnen ze op een leuke en interactieve manier monturen bekijken die de winkel te bieden heeft. Maar hoe zorg je er in de eerste plaats voor dat je online gevonden wordt?

Van Google en Facebook tot aan detelefoongids.nl

Verreweg de meeste mensen gebruiken Google om een product of dienst te vinden. Daarom zet Edwin ook Google AdWords-campagnes in. Door met de juiste zoektermen te adverteren, wordt zijn brillenzaak door veel mensen gevonden.

Verrassend is dat er ook veel verkeer vanaf zijn vermelding op detelefoongids.nl komt. Hetzelfde geldt voor Facebook. Daar merkt Edwin vooral dat persoonlijke berichten beter werken dan posts die op advertenties lijken.

Met al die verschillende mogelijkheden kan het best lastig zijn de juiste keuze te maken om de online vindbaarheid van je onderneming te vergroten. "Je wil overal zichtbaar zijn, maar je bent toch een lokale held. Met een winkel in Moordrecht heeft het geen zin om geld te steken in het bereiken van bezoekers in Groningen. Ook online willen we ons dus vooral op de regio richten", vertelt Edwin.

Bedrijfsgegevens op meer dan dertig sites en app

Om die reden werkt Edwin samen met DTG, dienstverlener op het gebied van online marketing en het verbeteren van online vindbaarheid. Dankzij het unieke Netwerkprofiel van DTG staan zijn belangrijkste bedrijfsgegevens altijd juist vermeld op meer dan dertig sites, apps, sociale media en zelfs in navigatiesystemen. Van Google en Facebook tot aan openingstijden.nl en TomTom. De aanwezigheid op al deze verschillende plekken zorgt er ook voor dat de SEO-waarde van Kijk op Ogen stijgt, waardoor de winkel beter online vindbaar is in zoekmachines zoals Google en Bing.

Meer tijd voor ondernemen

Met Netwerkprofiel kan Edwin vanaf één centrale plek zijn bedrijfsgegevens beheren en updaten en er zo voor zorgen dat potentiële klanten gemakkelijk naar zijn winkel kunnen navigeren en belangrijker: nooit voor een dichte deur komen te staan.

De samenwerking met DTG bevalt de ondernemer goed: "Ze denken mee over welke producten voor ons geschikt zijn, en welke niet. Zo halen wij het meeste resultaat uit onze online marketingstrategie." Bovendien blijft er op deze manier meer tijd over voor Edwin om te doen wat hij het liefst doet: klanten helpen in zijn brillenzaak.

Benieuwd hoe de online vindbaarheid van jouw website ervoor staat? Doe dan de gratis Goed Gevonden Check.

Tip de redactie