AMSTERDAM - Hennes & Mauritz brengt een eerbetoon aan Kylie Minogue in de vorm van een beachwear-collectie. De Zweedse modeketen vindt dat de Australische popprinses het ultieme zomergevoel oproept en noemt haar dan ook zijn nieuwe muze.

Minogue wordt tevens het gezicht van de campagne I Love Kylie, die begin deze zomer van start gaat.

H&M heeft niet zomaar gekozen voor Minogue als boegbeeld. "Als je denkt aan Australië en glamour, dan denk je aan Kylie. Ze is zo'n stijlvolle persoonlijkheid", stelt het bedrijf. Ook Kylie is verheugd over de samenwerking.

Nonchalant chic

"Het was een geweldige ervaring om met H&M samen te werken aan deze lijn", zegt ze in een verklaring. "Voor mij gaat het vooral om het ultieme zomergevoel, nonchalant chic en heel veel plezier."

Een deel van de opbrengst van de collectie rond Kylie gaat naar Wateraid, een instelling die zorgt voor schoon drinkwater en goede sanitaire voorzieningen in derdewereldlanden.

Madonna

Het is niet de eerste keer dat H&M een bekend gezicht kiest voor een campagne. Zo was eerder Madonna het gezicht van het modeconcern. Ook Johnny Depp, Benicio del Toro, de onlangs overleden playmate Anna Nicole Smith en supermodel Naomi Campbell werkten mee aan campagnes voor H&M.