John de Mol wil niet aan zijn imago werken

AMSTERDAM - John de Mol heeft geen zin om aan zijn imago te sleutelen. De oprichter van tv-zender Tien houdt zich liever op de achtergrond. "Joop van den Ende heeft al een paar keer vol goede bedoelingen tegen me gezegd dat ik aan mijn imago moet werken", vertelt hij zaterdag in De Telegraaf.

De televisieproducent weigert zich druk te maken over wat mensen van hem denken. "Ik wil daar geen energie aan besteden. Ik ben geen ster, ik ben geen Marco Borsato", zegt hij. Ook over het imago van zijn veelvuldig bekritiseerde zender maakt hij zich geen zorgen. "Ik verheug me voor Tien nu op een rustiger jaar waarbij de kwaliteit het gaat winnen van het sentiment."

Erkenning

Dat de 51-jarige mediamagnaat zijn programma De Gouden Kooi onlangs aan de Amerikaanse zender ABC heeft verkocht, is voor De Mol een steuntje in de rug. "Ik ben nu extra blij met de erkenning in de VS", zegt hij. "We hebben een interessante mix kunnen ontwikkelen tussen een reallife soap en een echte soap."

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie