AMSTERDAM - The Sunday Times heeft donderdag met Elton John een schikking getroffen om een rechtszaak te voorkomen. De zanger had The Sunday Times aangeklaagd omdat de Engelse krant in juni had geschreven dat hij gasten op zijn liefdadigheidsfeest op arrogante wijze had opgedragen hem niet aan te spreken, tenzij hij het woord tot hen richtte.

Volgens Alastair Brett, de advocaat van The Sunday Times, haalt de krant bakzeil omdat de hoofdredactie heeft ontdekt dat het verhaal niet klopt. Het artikel zou zijn gebaseerd op een verhaal uit een andere krant. The Sunday Times heeft met Elton John afgesproken dat de krant alle schade die de zanger heeft opgelopen vergoedt. Ook maakt de krant een bedrag over aan de Elton John Aids Foundation.

Elton John houdt jaarlijks een veiling en een bal ten bate van de bestrijding van het hiv-virus. Elk jaar haalt de 58-jarige zanger met het liefdadigheidsfeest honderdduizenden ponden op voor zijn aidsfonds.