AMSTERDAM - Een reclameposter met Sean 'Diddy' Combs erop is te sexy voor sommige warenhuizen in de Verenigde Staten. De poster, die het nieuwe mannenparfum van Combs moet aanprijzen, zou suggereren dat de rapper en baas van het modebedrijf Sean John net seks heeft gehad met de twee dames die ook op de poster staan. Volgens de website van Vogue hangt de poster nog steeds op billboards, maar is er een nieuwe winkelvriendelijke poster gemaakt.

John Demsey, president van het cosmeticabedrijf Estée Lauder dat het parfum op de markt brengt, betreurt dat de poster voor sommigen iets te pikant is. "Het is jammer dat sommige mensen zich ongemakkelijk voelen." Het bedrijf besloot de kritiek serieus te nemen. De nieuwe poster, met daarop Diddy in het gezelschap van slechts één vrouw, moet de gemoederen tot bedaren brengen.

Het parfum, 'Unforgivable' geheten, is nu alleen nog te koop in het luxe warenhuis Saks Fifth Avenue. Het parfum is volgens Diddy de 'ultieme expressie van mannelijk zelfvertrouwen en passie'. Het moet ruiken naar Siciliaanse citroen, champagne, Toscaanse basilicum en rum.

Voor een flesje uit een beperkte oplage moet nu driehonderd dollar neergeteld worden, bijna 250 euro, maar dan krijg je er wel een leren hoesje bij. Vanaf 15 februari ligt een goedkopere editie van het geurtje in de Amerikaanse winkels.