LOS ANGELES - Popzangeres Britney Spears heeft het Amerikaanse roddelblad US Weekly voor de rechter gedaagd. Ze eist 20 miljoen dollar schadevergoeding omdat het tijdschrift leugens over haar en haar man Kevin Federline zou hebben verspreid. Dat maakte haar advocaat maandag bekend.

US Weekly schreef in oktober dat Spears alles in het werk had gesteld om te voorkomen dat een pikante videoband van haar en haar echtgenoot zou worden gepubliceerd. Volgens de 24-jarige zangeres bestaat die band helemaal niet.

Spears werd in 1999 in een klap een tieneridool met haar hit 'Baby one more time'. Zij verkocht daarna wereldwijd meer dan zestig miljoen albums. Sinds haar huwelijk met Federline in september 2004, en helemaal na de geboorte van hun zoontje Sean Preston een jaar later, is haar muzikale carrière echter op een bijzonder laag pitje komen te staan.