PHILADELPHIA - Billboards die de film Get rich or die tryin' met rapper 50 Cent moesten promoten in de Amerikaanse stad Philadelphia, worden verwijderd na klachten van anti-geweldsgroeperingen. Het bedrijf dat de posters had aangebracht heeft daartoe besloten. Eerder werden in Los Angeles ook al posters van de film weggehaald.

Op de billboards staat 50 Cent terwijl hij aan een kruis lijkt te zijn gespijkerd. In de ene hand houdt hij een pistool vast, in de andere hand een microfoon. Volgens de actiegroep 'Men united for a better Philadelphia' zou de boodschap kunnen zijn: beroof en word rijk. "Ze tonen een agressieve boodschap, en laten zien dat je problemen op kunt lossen met geweld", stelt de organisatie.

Get rich or die tryin' is gebaseerd op het leven van de 30-jarige 50 Cent en vertelt het verhaal van een drugsdealer die het criminele circuit achter zich laat om een carrière in de rap na te jagen. De film gaat woensdag in première in de Verenigde Staten. Vanaf 23 februari is de film in de Nederlandse bioscopen te zien.