Kim Kardashian wordt door het bedrijf SKKN+ dringend verzocht de merknaam van haar nieuwste beautylijn aan te passen. De realityster wil zich de merknaam SKKN toe-eigenen, maar eigenaar Cyndie Lunsford van SKKN+ wil daar een stokje voor steken, meldt TMZ.

Lunsford zegt al sinds juli 2017 gezichtsbehandelingen te geven onder deze naam en heeft tevens een website en verschillende socialemedia-accounts. De eigenaresse heeft naar eigen zeggen veel tijd, energie en geld gestoken in de ontwikkeling van de producten van SKKN+ en de marketing van de merknaam. Mocht Kardashian dezelfde naam gebruiken, dan kan dat voor verwarring zorgen.

De advocaat van Kardashian zegt dat zijn cliënt niets verkeerds heeft gedaan met haar nieuwe merknaam. "We hebben waardering voor kleine ondernemingen en steunen die zeker ook, dus petje af voor mevrouw Lunsford. Het gaat hier echter om de wet van merkrecht en wij hebben niets gedaan dat juridische actie verdient", aldus Kardashians advocaat Michael G. Rhodes.

"Daarbij is het teleurstellend dat mevrouw de media opzoekt terwijl er een telefonische afspraak voor morgen stond gepland, waar haar advocaat om heeft gevraagd. Dus hoewel we het oneens zijn over de inhoud van de brief, hebben we goede hoop er samen uit te komen als beide partijen met elkaar praten", aldus Rhodes.