Johnny Depp klaagt Engelse krant The Sun aan voor smaad

Johnny Depp sleept de Britse krant The Sun voor de rechter. De acteur noemt een artikel waarin hij een vrouwenmishandelaar wordt genoemd smaad.

De 54-jarige Depp eist 200.000 pond (zo'n 230.000 euro), een vergoeding voor zijn juridische kosten en een nader te bepalen schadebedrag van de krant. Ook wil hij dat The Sun gesommeerd wordt hem niet langer van huiselijk geweld te beschuldigen.

De Amerikaanse acteur diende afgelopen weekend rechtbankdocumenten in waarmee de zaak in gang wordt gezet. Hij maakt bezwaar tegen een artikel dat op 28 april in de krant stond, en de dag daarvoor op de site van The Sun was te lezen.

In een opiniestuk maakte redacteur Dan Wootton zich kwaad over uitspraken van J.K. Rowling. De Harry Potter-schrijfster had zich lovend uitgelaten over Depp, die de rol van de kwade tovenaar Gellert Grindelwald speelt in de Fantastic Beasts-filmserie.

Rowling liet in december weten dat ze "oprecht blij" was met de rol van Johnny in de films. Dat statement kwam als antwoord op kritiek dat ze met iemand werkte die is beschuldigd van mishandeling. De ex van de acteur, Amber Heard, beweerde tijdens hun scheiding in 2016 dat Johnny zich tijdens hun huwelijk gewelddadig had gedragen.

In het artikel van The Sun schreef Wootton dat J.K. "het ergste soort Hollywood-hypocriet" is. Zijn rol in de film zou Depp "volledige rehabiliteren" in de filmindustrie. "Ze keurt gedrag goed dat ze luidkeels zou afkeuren op sociale media als dezelfde beslissing gemaakt zou worden door een mannelijke filmbaas."

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie