Kritiek op Tom Hardy wegens 'gevaarlijke' stunt in reclamefilmpje

Tom Hardy heeft zich de woede op de hals gehaald van inwoners van het Britse dorpje Brixham, omdat hij voor een reclamefilmpje van een rotswand sprong op dezelfde plek als waar eerder een man na een sprong overleed.

De Britse man kwam na zijn sprong van de klif op de rotsen terecht en overleed enige tijd later, aldus Daily Mail.

Hoewel het niet duidelijk is of Hardy zelf of een stuntman de stunt heeft uitgevoerd, spreken inwoners van het dorp en de nabestaanden van een "schandelijk" filmpje. "Hardy heeft een voorbeeldfunctie en laat nu verkeerde dingen zien", zegt een woordvoerder van de kustwacht van Brixham.

Ook is de woordvoerder niet te spreken over de filmmakers. "Enig onderzoek had uitgewezen dat dit niet de meest geschikte plek was voor het filmen van een reclame. Dat hebben ze simpelweg niet gedaan."

Het reclamefilmpje werd gemaakt voor automerk Hyundai. Zowel de makers als Hardy zelf hebben nog niet gereageerd op de kritiek.

Video: Bekijk het reclamefilmpje

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUwerk

Tip de redactie