LONDEN - Een voormalige lakei van prins Charles heeft tegenover de krant The Sunday Telegraph een eerdere bewering ingetrokken, dat hij zijn oud-werkgever in een compromitterende positie had aangetroffen. Tegenover The Sunday Telegraph zei George Smith dat een verhaal zeven maanden geleden in de Mail on Sunday niet waar was.

Smith repte indertijd over een 'ontmoeting' tussen prins Charles met een medewerker. Door een publicatieverbod moesten de lezers van de Britse kranten tussen de regels door lezen waarop Smith precies doelde. De oud-lakei zou hebben gesuggereerd dat hij prins Charles met de andere medewerker in bed had aangetroffen.

Volgens The Sunday Telegraph heeft Smith toegegeven dat hij de uitspraken deed, omdat hij boos was op de andere oud-medewerker van prins Charles. The Sunday Telegraph meldde dat The Mail on Sunday Smith 60.000 pond (ruim 92.000 euro) voor het verhaal had betaald.