Guus Meeuwis sterker door ondergang Entertainment Group

AMSTERDAM - Guus Meeuwis is sterker uit het faillissement van artiestenbureau The Entertainment Group (TEG) gekomen dan hij erin ging. Het bureau, waarvan Meeuwis' goede vriend Marco Borsato aandeelhouder was, ging in september 2009 over de kop.

"Het is fijn om te weten dat ik een tik kan hebben", blikt de Brabander terug in De Telegraaf.

Meeuwis heeft een belangrijke les geleerd uit het slepende faillissement. "Ik kan niet anders dan doorgaan. Is het niet zus, dan maar zo."

De 39-jarige Brabander kon destijds ook niet bij de pakken neer gaan zitten. "TEG ging een week voor de start van onze theatertoer over de kop. Die tournee, laat staan mijn stadionconcerten, afblazen was mijn eer te na."

Nauwelijks zorgen

De Brabander heeft zich naar eigen zeggen nauwelijks zorgen gemaakt over het einde van het Hilversumse artiestenbureau. "Ik was geen aandeelhouder, dus de Zwarte Piet lag niet bij mij.

Natuurlijk heb ik me destijds zorgen gemaakt, maar zeker niet veel langer dan een week. Toen stond ik voor duizend mensen in het theater en dankzij hen besefte ik dat het wel weer goed zou komen."

Eigen bureau

Na de ondergang van TEG, dat ook Meeuwis' concerten organiseerde, richtte de Brabander zijn eigen management- en boekingsbureau op.

"We zijn anderhalf jaar verder en het blijkt waar: gewoon doorgaan was het beste. Het drama TEG was zuur voor Marco Borsato, voor alle andere betrokken en ja, ook voor mij." Naar verluidt kon Meeuwis fluiten naar een miljoen euro die hij nog kreeg van TEG.

Wakker

"Het heeft ons wel weer allemaal wakker geschud", blikt de Brabander terug. "Je vechtlust en overlevingsdrang komen boven. Teleurstelling, verdriet, ontgoocheling, kwaadheid, dat ook allemaal.

"Maar na die eerste reacties wilde ik vooral mijn werk weer oppakken. Me niet laten kennen. En dan is het fijn om erachter te komen dat je een tik kunt hebben."

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie