AMSTERDAM - Madonna heeft een nieuwe manier bedacht om de wereld te veroveren. De Queen of Pop wil op alle continenten fitnesscentra openen. De sportscholen worden vernoemd naar Madonna's laatste album Hard Candy.

"Haar lichamelijke conditie en welzijn zijn altijd belangrijk geweest voor Madonna", is te lezen in een verklaring op de website van de 52-jarige zangeres, die getuige haar gespierde armen geregeld aan de gewichten hangt.

"Ze heeft in honderden sportcentra getraind en heeft daardoor een goed beeld van hoe een ideaal fitnesscentrum eruit moet zien."

Mexico City

Madonna's eerste sportschool opent eind volgende maand de deuren, in een chique wijk in Mexico City. De zangeres heeft nog tien andere grote steden op het oog. Ook in Europa, Rusland, Brazilië, Argentinië en Azië moeten Madonna-sportscholen komen.

De plannen voor een fitnessketen ontstonden begin 2008. Een zakenpartner van de zangeres vertelt dat Madonna's invloed vooral zal terugkomen in de muziek, inrichting, licht en het design. "Haar touch zal overal zijn."