AMSTERDAM - Hanna Verboom vond publiciteit in de eerste twee jaar van haar acteercarrière nog interessant, maar inmiddels is ze dat kwijt. "Bekendheid is iets raars, je bent het ineens, maar wordt ook weer zo vergeten", zegt ze deze maand in Green 2.

"In het begin moest ik er erg aan wennen om over mezelf te praten. Nu zie ik het als werk. Ik zet een rol neer", zo zegt ze in het tijdschrift.

"Het is echt niet zo interessant hoe ik over zaken denk, wat ik lekker eten vind en wat mijn politieke ideëen zijn."

De actrice vindt verder dat actrices minder interessant zijn om naar te kijken op het moment dat zij voortdurend in de publiciteit zijn.

"Ik vind het om die reden ook minder boeiend om naar Angelina Jolie te kijken dan naar Cate Blanchett. Je moet voorzichtig met publiciteit zijn. Niet elke dag in de Privé staan."

Vastleggen

Zelf wil Verboom zich niet alleen op acteren concentreren. "Ik wil ook schilderen en stiekem uitproberen hoe het is om achter de camera te staan. Ik houd er niet van om me vast te leggen. Ik wil altijd de mogelijkheden openhouden."

Green 2 met het interview met Verboom ligt vanaf donderdag in de winkel.

Hanna Verboom in Green 2